HÍREK : Terepbika - B&B VW Touareg |
Terepbika - B&B VW Touareg
2004.10.27. 12:12
Tízhengeres turbódízel, 360 LE és 850 Nm forgatónyomaték. Tiszta ügy: ez biztos a Mercedes Actros vagy valami hasonló nyergesvontató - gondolhatnák -, de ez tévedés! Egy VW Touareg V10 TDI-ről van szó, amelyet a B&B Automobiltechnik műhelyében nemesítettek a szakemberek.
A már amúgy is erőteljes wolfsburgi luxus-SUV teljesítményét 47 LE-vel növelték az elektronikus motor- és váltóvezérlés megváltoztatásával és a töltőnyomás csekély emelésével. Az 5 l-es motor forgatónyomatéka sokkal nagyobb mértékben, 100 Nm-rel emelkedett. A B&B cég számára természetesen az is hozzátartozik a motortuninghoz, hogy megszünteti a forgatónyomaték- és a végsebesség-korlátozást. Az erősítőtréning hatására a több mint 2,5 t-s luxusterepjáró kevesebb mint 7 mp alatt gyorsul fel 100-ra, a végsebesség pedig 233-ra nőtt. A vevők bizalmát az is növelheti, hogy a B&B két év garanciát vállal minden változtatásra, függetlenül az időközben megtett kilométerek számától. Kizárólag exportra a siegeni tunercég egy 400 LE-s és 920 Nm nyomatékú változatot is készített, ez még sportosabb menetteljesítményekre képes.
Mivel a motor teljesítményének növelése nem elég, a B&B a légrugós futóművet is módosítja. Na persze, nem emelésről van szó, éppen ellenkezőleg, 50 mm-es ültetésről, ezáltal csökken a karosszéria kilengése, az autó menettulajdonságai pedig sportosabbak lesznek anélkül, hogy a komfortszint érezhetően csökkenne.
| Javasolt egy új fékberendezés beépítése is, amely elől hatalmas, 380 mm-es, lyuggatott és belső szellőzésű féktárcsákból, négydugattyús féknyergekből és fém fékcsövekből tevődik össze, hogy a hatalmas tömegű jármű minél hamarabb meg tudjon állni. A bivalyerős dízelmotor megfelelő hangzásáról a B&B kipufogórendszere gondoskodik, így a motor már távolról sem emlékeztet a régi, kopogós dízelekre.
| De mintha valami még hiányozna! Igen, méghozzá a kerekek. A B&B legextrémebb ajánlata 22"-os, keresztküllős felnikből és 295/30-as gumikból áll. A felnik polírozott, rozsdamentes acél pereme gyönyörűen csillog - a B&B szerint a nemesacél könnyebben tisztítható és ellenállóbb, mint az alumínium. Túlságosan vad hegyi túrákhoz azért nem ajánljuk ezeket a kerekeket. Kár volna értük...
(Tuning&Stereo)
|
|
|
|