HÍREK : Trakéta - Trabant 601 S |
Trakéta - Trabant 601 S
2004.10.25. 16:22
Akadnak dolgok, amelyekkel egyszerűen nem lehet betelni. Például azzal sem, ha az ember a magabiztosan vigyorgó gúnyolódók arcára fagyasztja a mosolyt egy olyan kocsival, ami legalul foglal helyet az autós ranglétrán.
Műgyantával könnyű
És melyik autó lenne alkalmasabb erre a Trabantnál, amely az egykori komcsi szimbólum, az átkos korszak berregő-bűzölgő maradványa? A megvetett, Németországban a fal leomlása után gyakran szinte vadonatúj állapotban roncstelepre vitt Trabinak olyan kiterjedt rajongótábora alakult ki az elmúlt években, hogy a találkozókon többen vannak, mint a legtöbb más márka összejövetelén.
Elöl van hátul, hátul meg elöl
Találkozókon már többször láthattunk Trabikat, amelyekbe erős VW-motorokat szereltek, de olyan utcai vassal (bocsánat, papírral) még nem találkoztunk, amely olyan következetes és radikális erősítőkúrán ment volna keresztül, mint Gert és Klaus Urland Trabantja. Ez ugyanis egy középmotort kapott, ráadásul nem is akárhonnan - egy Hondából! Az első ülések mögé szerelték be az 1,6 l-es, 16 szelepes Honda-hajtóművet, amely terhelésen úgy üvölt, mint egy feldühített medve. De ez sem volt elég, ezért most, az Urland-kúra után a négyhengeres motor 124 helyett 185 ló erejével röpíti előre a megtáltosodott Trabit. Az erő egy ötfokozatú váltón keresztül tevődik át a hátsó tengelyre, amely előző életében a CRX elejében szolgált.
Elöl meghagyták az eredeti laprugós tengelyt, amelyre rövid Spax lengéscsillapítókat szereltek, így a kocsi elejét 7 cm-rel közelebb a tették a földhöz. Elöl adapterlemezek segítségével felszerelt, belső hűtésű, Golf GTI fékek teljesítenek szolgálatot, míg hátul az eredeti Honda-tárcsák és -nyergek dolgoznak.
Az elöl 7x13-as, hátul 8x14-es (175/ 50-es, illetve 195/45-ös gumikkal felszerelt), Dezent Design kerekek akkor is biztonsággal az úton tartják a Trabit, ha a teljesítmény a nitrorendszernek köszönhetően 210 LE-re ugrik.
Műgyantával könnyű
Persze az eredeti kerékjáratokban nem fértek el ezek a kerekek, de a karosszériát könnyű volt átalakítani, mivel a kiegészítéseket könnyen megdolgozható, melamingyantával keményített szövetből készítették. A frontspoiler és a hűtőrács ugyanebből az anyagból készült. A Trabi "rozsdamentes" karosszériáját megszabadították a díszlécektől, a tetejére viszont kapott egy légbömlőt a Kia Carnivaltól. Ezenkívül Magic Modul hátsó lámpák, integrált indexekkel rendelkező, átlátszó üvegű fényszórók, saját tervezésű lyuggatott kilincsek, versenytükrök, biztonsági zár az egykori motorháztetőn és tűzpiros-fehér fényezés teszik a Trabi megjelenését izgalmassá.
A belső teret is a verseny-optika jellemzi: bukókeret, alcantarabevonatú és Urland logót viselő CRX-ülések, 28 cm-es sportkormány, nitrokapcsoló és többpontos biztonsági övek. De még mindig nincs vége a felsorolásnak: kazánlemez padló- és ajtóborítások, saját készítésű műszerfal, alupedálok, Foliatec váltókar-hosszabbítás Audi TT kulisszával, menő ablakfóliázás és egy akrilablak a motor felett, ami rálátást enged a Trabi szívére. Gazdái szerint a gép 210 km/h körül megy. Még egy pár ilyen átépítés, és a végén még elkezdjük sajnálni, hogy beszüntették a Trabant gyártását!
| Technikai adatok:
Típus: Trabant 601 S Motor: 1,6 literes, 16 szelepes Honda-motor, 185 LE, nitróval 210 LE (a motor eredetileg 124 LE-s) Futómű: Trabant első tengely, Spax lengéscsillapítók (-70 mm), hátul Honda CRX első tengely Fékek: elöl belső hűtésű VW Golf GTI fékek; hátul eredeti CRX első fék Felnik/gumik: elöl 7x13-as, hátul 8x14-es, Dezent Design A felnik; 175/50-es és 195/45-ös gumik Karosszéria: sárvédő-szélesítések; saját készítésű frontspoiler és hűtőrács; díszlécek eltávolítva; Kia Carnival légbeömlő a tetőn; Hella Magic Modul hátsó lámpák; átlátszó üvegű fényszórók integrált indexekkel; saját készítésű lyukas kilincsek; versenytükrök; biztonsági zár a régi motorháztetőn Belső tér: bukókeret; 28 cm-es sportkpormány nitrokapcsolóval; kazánlemez padló- és ajtóborítások; saját készítésű műszerfal; Honda CRX ülések alcantara borítással és céglogóval; Schroth övek; Foliatec váltókar-hosszabbítás; Audi TT váltókulissza; alupedálok; szélvédő-fóliázás; plexi a motorborításon
Forrás: Tuning & Stereo |
|