HÍREK : Citroën Saxo - Racing in Black |
Citroën Saxo - Racing in Black
2004.10.25. 16:15
A brit tunereknek hála, az utóbbi időben sohasem látott magasságokba szárnyalt a Citroën Saxo népszerűsége. A szigetország mellett leginkább Svájcban hódít a kis francia...
Földközelben
A Saxo gazdája, Jonathan a svájci "TuningAuto.com" klub tagja, és nagyon büszke rá, hogy valóra vált elképzeléseit már a nagyközönségnek is bemutathatja.
Az amúgy eléggé hétköznapi Saxo megjelenését svájci fűszerekkel tették pikánsabbá, amelyek közül az egyik legerősebb a fekete fényezés. A Saxo láttán minden vérbeli tuningrajongón kitör a versenyláz, akárhogy is küzd ellene.
A karosszérián is történt néhány változás, de Jonathan szerencsére nem esett túlzásokba, az általa választott spoilerkészlet csak a legfontosabbakat tartalmazza. Elöl egy új, lenyűgöző légbeömlőkkel ellátott lökhárítót és egy hozzá illő kötényt találunk, amelyet még spoilertoldat is kiegészít.
Kivételesen nem morcos, hanem kifejezetten mosolygós benyomást tesz a kocsi frontja a kerek fényszóróknak köszönhetően, melyekhez szépen illeszkedik az ívelt vonalú hűtőrács is. Hátra egy VW Polo hátsó lökhárítót dobtak fel, persze, csak könyörtelen tisztítás és az elmaradhatatlan rácsozás után. A mélyfekete, tükörsima felületen már messziről felhívják magukra a figyelmet a hátsó lámpák és a krómozott kipufogóvég.
Földközelben
A Citroën Saxo versenyhangulatát a 16"-os, Primax felnik is erősítik, a felszerelt 195/45-ös gumikkal pedig még a legvadabb helyzetekben is biztosan tapad az aszfalthoz a gép. Ilyen görgőkkel az ember még kényelmesen utazhat, ugyanakkor az őrültködésről sem kell lemondania.
Az állítható, H&R futóművel nem volt nehéz megoldani a 130 mm-es ültetést, de ilyen drasztikus változtatáshoz már nem árt egy toronymerevítő sem. A fürge, 1,6-os, 16 szelepes motorhoz néhány lóerőnyi plusz elérése érdekében egy karbonházas légszűrőt csatlakoztattak, hangját pedig egy Remus kipufogórendszer segítségével tették nagyfiússá.
Versenyatmoszféra
A Saxótól megszokott stílus határozza meg a belső tér hangulatát is. Ott vannak például a Sparco ülések, de említhetnénk a Momo kormányt és váltógombot is. A hifiberendezés kialakítását Jonathan a Car&Sound szakértőire bízta, akik egy JVC fejegységgel és CD-tárral kezdték a rendszer kiépítését.
Az erősítők, a hangszórók és az egyik mélynyomó a Rodek nevet viseli, három másik mélynyomón viszont az MTX logót láthatjuk. Ez az átépítés a legjobb példa arra, hogy hogyan lehet néhány jól átgondolt fogással a legtöbbet kihozni az olcsó kisautóból. Reméljük, sikerült hozzá kedvelt csinálnunk!
Technikai adatok
Típus: Citroën Saxo
Motor: 1.6i 16V
Teljesítmény: 118 LE
Felnik/gumik: 16"-os, Primax felnik; 195/40-es gumik
Futómű: H&R; 130 mm-es ültetés, hátul toronymerevítő
Karosszéria: első lökhárító spoilertoldattal; hátul átalakított VW Polo lökhárító; DTM tükrök; embléma nélküli hűtőrács; kerek fényszórók; letisztított hátsó ajtó; Lexus optikás hátsó lámpák
Fényezés: mélyfekete
Belső tér: Momo kormány és váltógomb; Sparco ülések
Egyéb: Remus hátsó dob
Hifi: JVC fejegység; Rodek hangszórók és mélynyomó, MTX mélynyomók
(Tuning&Stereo) | |
|