HREK : BRABUS CLS - A KUP-LIMUZIN SEM SZTA MEG |
BRABUS CLS - A KUP-LIMUZIN SEM SZTA MEG
2004.10.12. 14:39
Egybl ktfle spci motor is rendelkezsre ll a CLS-ket a Brabusnl talakttatk szmra. A szvmotor 445, a kompresszoros 530 lers.
|
Ell 245/30 ZR 20-as, htul 285/25 ZR 20-as abroncsok kapaszkodnak az thoz a cscsvltozaton |
Ezttal a CLS-en volt a sor a Mercedes modelljei kzl, hogy talakuljon a bottropi mesterek kezei kztt s mg tbb rmt okozzon sebessgimd megrendeljnek. Az j 350-es hathengereshez mg kszlnek a fejlesztsek, de nagyobb motorok mr rendelkezsre llnak.
Az 500-as teljestmnyt kis talakts rn 30 lervel gyaraptottk. Ha komolyabb mttet krnk a V8-asnl, akkor ktfle 6,1 literes blokk kzl vlaszthatunk. A gyengbb 426 az ersebb, S vltozat 445 lers. Ez utbbi blokk 635 newtonmteres nyomatka is figyelemremlt.
Ahhoz, hogy a 4966 kbcentis motorbl 6,1 literes legyen, megnveltk a hengerek furatt, az j ftengely beszerelsvel pedig a lket vltozott. Az tdolgozott hengerfejbe j vezrmtengelyek s szelepek, a blokkba j hajtkarok s dugattyk kerlnek.
|
Karbon-, alumnium s fabettek is krhetk a CLS-hez, az lsekhez szinte brmilyen szn br vlaszthat | Ha valakinek nem tetszene a szvmotor, vagy netaln mr van egy CLS 55 AMG-je, akkor a kompresszoros blokkot is mdosttathatja.
Ebben az esetben mdostjk a kompresszor szj megvezetst s kicserlik a grgit is. A megnvekedett teljestmnyhez igazodva kiegszt olajpumpval s hozz tartoz olajhtvel vrtezik fel az erforrst, a hterhels cskkentsre.
A mechanikus feltltvel llegeztetett motor a doppingkra utn 530 lert ad le 6300-as fordulatszmnl. Maximlis nyomatka mr 3000-es ftengelyfordulatnl 775 newtonmter. Ezzel az ercsomaggal 4,3 msodperc elegend ahhoz, hogy a CLS 100 km/h-val haladjon. A 200-as temp elrshez nem kell tbb 13,6 msodpercnl.
Akr 310 km/h-val is utazhat a Brabus CLS vezetje, de ennl tbbet nem engedlyez az elektronika. A 6,1 S modell valamivel rosszabb eredmnyekkel br, de gyorsulsa szintn t msodperc alatti s vgsebessge is tbb mint 300 km/h.
Nem marad ki egyik esetben sem a szmtgpes szoftverek mdostsa, az talaktsok optimalizlsa vgett. Mindkt esetben elvgeztk a megfelel hangzs elrshez szksges mdostsokat is a kipufogn. Immron egy teljesen rozsdamentes, fmkataliztoros sportkipufogn t jut a V8-asok zenje a klvilgba.
|
A 6,1 S motor 445 lert ad le 6000-es fordulatszmnl, a nyomatka 635 newtonmter |
Kicserltk a differencilmvet is, amelynek helyt egy 40 szzalkos csszs nzr egysg vette t. Ezzel nem csak rajtolskor, de nedves utn is uralhatbb az aut. A biztonsgos megllsrl illetve az extrm autzshoz klnbz sport-fkrendszereket knl a Brabus. Mindegyik harmonizl a gyri SBC-vel (elektrohidraulikus fkkel).
A legdurvbb vltozatban ell 400 millimter tmrj trcsk s 12 dugattys fknyergek kerlnek az els tengelyhez. Htul 360 millimteres trcsk s hatdugattys nyergek kapnak helyet.
A megrendel illetve az talakts mrtknek megfelelen, klnbz futmvek kerlhetnek a CLS al. Alapesetben lehet csak ltetrugt rendelni, de ez tuning motorokhoz kevs. Vlaszthat a gyri Airmatic lgrugs rendszer tprogramozsa is, akkor 25 millimterrel kerl lejjebb a kasztni.
|
ltet rugval 30, az Airmatic DC lgrugs rendszer tprogramozsval 25 millimterrel kerl alacsonyabbra karosszria | Azoknak, akik nem csak autplyn akarnak szguldozni, de esetleg egy-kt kanyargsabb rszen is gyorsabbak akarnak lenni. Akkor rdemes krni a Brabus sportfutmvt, amely annak ellenre, hogy kkemny, hagy nmi knyelmet is.
Persze felnikbl is sokfle van, aki csak mst szeretne, mint a gyri, azoknak j a 17-es. A Brabus legtbb megrendelje azonban a nagyobb mreteket kedveli, nekik mr van 20 colos is, htul 285/25-s gumikkal.
Nem kvntak a szp vonalvezets "kup" karosszrihoz sokat hozztenni a mrnkk, gy csak aprbb mdostsokat ejtettek. Kis spoilerek kerltek az els s hts lkhrtkra, amelyek, amelyek nagy sebessgnl tesznek j szolglatot, mert cskkentik a felhajtert. A csomagtartra egy akr gyrinak is hihet szrny kerlt.
Kiegszt lmpk kerltek a lkhrtba s az els ajtkba is, ez utbbiak a jrdt vilgtjk meg be- illetve kiszllskor. Az utastrbe klnfle brbortsok s mszerfal kiegsztk rendelhetk alumniumbl, karbonbl, fbl. Tbbfle sportkormny is rendelkezsre ll, akr fa-br kombinciban is.
Persze nem maradhat el a vltgomb, a pedlok s a kzifkkar lecserlse sem. Az utazst DVD-vlt, jtkkonzol s a fejtmlkba ptett kpernyk teszik mg knyelmesebb.
|
 | |
 |
|