HÍREK : Ferrari F430 tuti képekkel |
Ferrari F430 tuti képekkel
2004.09.10. 20:38
A Párizsi Autószalonon mutatkozik be a Ferrari legkisebb modelljét, az F360-at váltó F430. Az új bébiferrari nagyon brutális lesz, hiszen sok mindenben az Enzo testvérének tekinthető, így a kinézete és a menetteljesítményei is közelítenek a csúcsverzióhoz. Az új autóról a Ferrari közölt egy pár nagy felbontású képet, amit most közszemlére bocsátunk.
A Ferrari a Párizsi Autószalonon mutatja be új alapmodelljét, amelyre pont ez kijelentés nem illik, hiszen a bébiferrari "mindössze" 490 lóerős lesz. Az F360 Modenát leváltó F430-as minden elemében más mint az előd, de a formailag mégis megmaradt a folytonosság, hiszen külső jegyekben hasonlít hozzá, igaz enzos jegyek is feltűnnek. A csúcsmodellel való rokonság több technikai részletben is megnyilvánul, így elmondható, hogy az F430-as sokkal közelebb került az Enzohoz, mint az F360.
Eddig a Ferrarinál az alapmodell teljesítménye mindig növekedett, de sokkal kisebb lépcsőkben, mint most. Annak idején az F355-ös "csak" 380 lovas volt, aztán a 360-as ezt megfejelte 400-ra, most a 430-as pedig 490 lovat tud.
Ez többek között azzal magyarázható, hogy a V8-as motor már nem 3.6 literes, hanem 4.3, de az új motor literteljesítménye így is jobb. A régi motor literenként 111,1 LE tudott produkálni, míg az új már 113,9 lóerővel tud büszkélkedni (Ez még mindig elmarad a Honda S2000 120 lovas literteljesítményéhez képest).
Tehát az új modell mindjárt 90 lóerővel erősebb lett, ami azt jelenti, hogy a gyáriak szerint 4 másodperc alatt gyorsul majd százra, a végsebessége pedig 315 km/h. Ez azt jelenti, hogy a gyorsul fél másodperccel, míg a végsebesség kemény 20 km/órával javult. Az új modell kg/LE aránya is kiváló lett, hiszen 2,8 kg-ra jut egy lóerő, amit csak a kupás 360-asok tudtak.
Az F430-as megkapta a F1-ből ismert, majd az Enzoban is alkalmazott kormányról váltható félautomata szekvenciális váltó, amely hatsebességes és a hátsó kerekekhez továbbítja az erőt. Abban is hasonlít a Forma-1-es autókra, hogy a kormányra felkerült több funkció, így például a motorindító gomb is itt foglal helyet.
Az Enzo örökség része a fékrendszer, amely nem semmi, hiszen többek között a hatalmas kerámia féktárcsák miatt kellett az autóra 19 collos kerekeket rakni. A belső hűtésű kerámia tárcsákat Brembo fejlesztette ki, ugyanúgy, mint az F1-es rakétába.
Az új F430 tehát most szeptember végén mutatkozik be a nagyérdeműnek Párizsban, de értékesítése nem kezdődik el azonnal. Arra várhatóan jövő év közepéig kell várni, addig a maradék 360-asokat lehet megvenni. Azért az sem rossz.
|