HÍREK : Peugeot 907, a szupersportkocsi |
Peugeot 907, a szupersportkocsi
2004.09.10. 20:36
A Peugeot a Párizsi Autószalonra három új autóval készül, amelyek mindegyike különlegesség. A 907-es tanulmány igazi szupersportkocsi V12-es motorral és 500 lóerővel, az 1007 RC az új minivan sportverziója, míg a Quark egy üzemanyagcellás jövő autója. Szép sorjában naponta bemutatjuk mindet. Jöjjön először a 907!
A Peugeot régi hagyományaihoz híven ismét bemutat egy sportkocsi tanulmányt, hogy prezentálja: ők is tudnak szupersportkocsit építeni, nem is akármilyet! Ha csak a közelmúltat nézzük, 2000-ben megcsinálták a 607 Feline-t, majd 2002-ben az RC-t, idén Genfbe pedig a 407 sportos változatát hozták el. Sajnos a franciák általában csak eddig a fázisig jutnak el, így az évek alatt felhalmozott jobbnál jobb tanulmányok közül egyikből sem lett semmi.
Valószínűleg így lesz ez az új 907-essel is, ami paramétereiben a Mercedes SLR-hez hasonlít a leginkább. Ez is orrmotoros, de mivel az erőforrás annyira hátra van tolva, hogy az első tengely mögé esik, ezért gyakorlatilag középmotorosként kell emlegetni. A Peugeot egy másik nagy sportkocsi-gyártótól lopott ötletet, ugyanis a motor szívócsonkjai egy üvegbura alatt kilátszanak, így a kicsit is képbe lévő szemlélődők egyből észrevehetik, hogy a 907-est egy tizenkét hengeres motor hajtja.
A V12-es erőmű két hathengeres házasságából született, így az összesen 6000 köbcentis motor 500 LE leadására képes. Ezt az erőt természetesen egy hatsebességes váltó közvetíti a hátsó kerekekhez, ahol egészen széles 345 /35 ZR 18-as gumiabroncsok próbálják biztosítani a megfelelő tapadást. Az első gumi valamivel szerényebb, ott csak 275/40 ZR 18-as kerekek vigyorognak.
Az autó neve, vagyis száma mindössze három jegyből áll, ami azért érdekes, mert a francia márka pont mostanság állt rá a négy számjegyű modelljelzésre. A 907-es számot a szerkesztőségi agytröszt a 905-ösből következteti, ami ugyan kevésbé ismert modell, hiszen sosem volt szériaautó, azonban megnyertek vele egy Le Mans-i 24 órás viadalt, ami nagy szó.
A kétüléses GT kupé egyébként 4,37 méter hosszú, vagyis egy középkategóriás autó hosszát produkálja, azonban a 1,88 méteres szélessége és 1,21 méteres magassága már alaposan elüt ettől a kategóriától. A tengelytáv 2,5 méter, ami nem sok, a kocsi tömege 1,4 tonna, ami azért lehetne egy kicsivel kevesebb, hiszen a karosszériát Carbon-Monocoque ötvözetből gyártották.
A molibdén-szürke színben pompázó 907 utastere sem semmi, hiszen a futurisztikus műszerfal mellett az üvegtető is feltűnő, valamint a technikai színvonalra se lehet panasz, hiszen az autóban minden van, aminek lennie kell, így például navigációs rendszer, prémium hifi, valamint digit klíma is.
Sajnos, mivel tanulmányautóról van szó, nem lehet tudni az autó milyen menetteljesítményekre lenne képes, de a körülbelül 4-4,5 másodperces százra gyorsulás valószínűsíthető, valamint a végsebesség kb. 320 km/h lehetne. Az árát meg jobb be sem kalkulálni.
|