HÍREK : Alfa Romeo GTA 3.7 |
Alfa Romeo GTA 3.7
2004.09.10. 20:33
Az Alfa Romeo házi tuningcége, az Autodelta új topmodellt alkotott a 156-osból. A versenypályán is sikeres túraautó alapján megalkották a saját utcai verziójukat, ami ugyan nem két literes motorral megy, de nagyon dögös. Gyakorlatilag a GTA motorját fúrták fel 3.7 literesre, így a korábbi 250 helyett 328 lóerőt ad le.
Az Alfa Romeo versenyistállója, az Autodelta elkészítette a versenyautó mintájára az utcai versenygépüket. Azt is lehetne mondani, hogy megalkották az új csúcsverziót, hiszen az Autodelta 3.7 egy tuningolt GTA. A cég nem bízott semmit a véletlenre, így meg sem próbálkoztak azzal, hogy a versenyautó mintájára egy kétliteres gépet alkossanak, ehelyett a bivalyerős GTA motorhoz nyúltak. Első lépésben felfúrták a lehető legnagyobbra, így a V6-os a korábbi 3.2 literről 3.7-re nőtt. Ehhez még sportosabb vezérműtengely, sportkipufogórendszer párosult, így az eredeti 250 lóerőből 328 lett, míg a forgatónyomaték 353Nm-re módosult.
Ennek köszönhetően a GTA 3.7 280 km/h körüli végsebességre képes, nulláról százra pedig körülbelül 6 másodperc alatt gyorsul. Ebben alaposan ellene dolgozhat a motorhoz kapcsolt ötsebességes SeleSpeed váltó, amely nem éppen a gyors kapcsolási idejéről híres. Érdekesség, hogy a hajtásláncba nem került be az önzáró difi, ami a korábbi 147 GTA 3.7-be alapban benne van. Valószínűleg a váltóval nem sikerült párosítani, így ez a brutális erő difizár nélkül hajtja az első kerekeket.
Természetesen egyéb változások is történtek, amelyek közül a legszembetűnőbbek a külső spoilerek cseréje. Gyakorlatilag minden műanyag elem ki lett cserélve, így helyet kapott egy kisebb diffúzor, valamint a kerekeknél szélesítés is van. Apropó kerekek, az autón 18 colos könnyűfém felniken 235/40-es gumik feszülnek. A csomagtartó fedélre kisebb légterelő került, míg a sportkipufogórendszer négy krómozott végen keresztül szellőzteti a motort.
Persze a változások a futóművet és leginkább a fékeket is érintették, előbbi legfőbb ismertetőjele az, hogy a kasztnit még lejjebb eresztették, pedig a GTA így is sokszor odaverte az alját.
A fékeknél viszont nem bíztak semmit a véletlenre, így AP Racing versenyrendszert kapott a gép. Elől 355, míg hátul 330 mm átmérőjű hütőtt tárcsafékek vannak, amelyeket elől négy, hátul kétdugattyús nyergek próbálnak lassítani valószínűleg nagy sikerrel.
A teljes csomag ára körülbelül 10 ezer font, amiből csak a motortuning 5450, vagyis az átalakítás olyan 3,7 millióba kerül. Hát nem olcsó!
|