HÍREK : 3,8 MÁSODPERC SZÁZIG - KLEEMANN C 55K |
3,8 MÁSODPERC SZÁZIG - KLEEMANN C 55K
2004.09.08. 18:20
Több mint 200 lóerővel kínál többet a Klemann autója a gyári csúcskategóriás C Mercinél. A 600 lóerős teljesítménnyel a 300 km/órás tempó is könnyen elérhető.
A Mercedes egyre jobban állja a sarat a tuningcégekkel szemben. Gyári autói is korábban elképzelhetetlenek tűnő teljesítménnyel kerülnek utcára. No és ehhez jönnek még a segítői, az AMG, a McLaren és az újabban a gyári tuningcég címére pályázó Brabus is.
De a tuningolók sem hagyják magukat, és ha kell, versenyautót varázsolnak akár egy középkategóriás limuzinból is. Így járt a Mercedes C-osztály limuzinja is. Bár az idei évtől az autó akár 5,4 literes, 367 lóerős AMG erőforrással is kérhető, a dán Kleemann szerint ehhez az autóhoz is az E-ben, SL-ben alkalmazott kompresszoros motor az igazi. Nem kívánják a vevőtől, hogy komplett új motort vegyen, "egyszerűen" átalakítják a szívó blokkot kompresszorossá.
Náluk már a kompresszor beépítése is nagyobb lökést ad a teljesítménygörbének, mint az AMG esetében. Az eredeti teljesítményről egészen 550 lóerőig kúszik fel a skála. Nem kevésbé drasztikusan módosul a motor nyomatéka sem, 510-ről 718 newtonméterre növekszik ez az érték.
De nem csak egy kompresszor beépítéséről van szó, hiszen a motorvezérlést módosítva további ötven lóerővel gazdagodott a motor. Kicserélték a vezérműtengelyeket, a blokk pedig 70-es rendszeren keresztül küldi a külvilágba a gázokat. A végeredmény ezek után 600 lóerő 5800-as fordulatszámnál, a legnagyobb nyomaték pedig 760 newtonméter 2000-nél.
A jobb tapadás érdekében kicserélték a differenciálművet, helyét egy önzáró rendszerű vette át. Az autó ezzel elképesztő gyorsulásra képes, 3,8 másodperc alatt gyorsít 100-ra. Ha ugyanezt 0 és 200 km/h között teszi a sofőr, az is csak 12,5 másodpercig tart. A C55 K névre keresztelt Kleemann rakéta végsebessége 300 km/h, de csak ezért, mert az elektronika ekkor leszabályoz.
Mindehhez persze gumik is szükségesek, azokból is kapott az autó jó nagyokat. Előre 235/35 ZR 19-est, hátra 265/30-ast. Nem véletlen a 19 colos felni sem, hiszen erre az autóra is hat a fizika és a hagyományos fékek kevesek voltak a motor ereje mellé. Helyükre azonban 396x36 milliméteres (ez nagyobb mint 15 col) illetve 342x28 milliméteres féktárcsák kerültek, elöl hat, hátul négydugattyús féknyergekkel.
Az autó eléggé rejtőzködő, hiszen AMG optikai csomagot kapott. Egyedül talán felnijei, illetve a Mercedes jelek helyén lévő Kleemann logok árulkodnak. A belsőt Alcantara borítások, új sportkormány és kevlár betétek teszik izgalmassá. |
|