HREK : B-OSZTLY S R-OSZTLY A MERCEDESTL |
B-OSZTLY S R-OSZTLY A MERCEDESTL
2004.07.30. 20:38
2005-tl kt j kategriban bvti termkpalettjt a Mercedes, valamint teljesen megjul az M-, a G- s az S-osztly is. A kategriateremt jdonsgokkal fknt az Egyeslt llamokban kvn hdtani a Mercedes.
|
Nyr vgtl lesz j A-osztly. A hrom- s tajts vltozat nll karakterrel rendelkezik |
Br a neve teljesen j, a Mercedes B-osztly tulajdonkppen nem 100 szzalkban nll modell. Az j Mercedes A-osztly nyr vgi bemutatst kveten kerl leleplezsre a B-osztly, mely igazbl a korbbi hossz A Mercedes helyt ptolja.
A legkisebb Mercedes ugyanis ezentl sportosabb s kupsabb hromajtsknt, valamint az tajts, "hagyomnyos" A-osztlyknt l tovbb. Az aut forgalmazsa idn sztl kezddik, haznkban is.
Ennl valamivel ksbb rkezik meg a B Mercedes, mely inkbb az USA szmra lehet fontos. Br kinzetkben nem emlkeztetnek egymsra, a B-osztly megjelensvel lltlag a C Sportcoup megsznse biztosra vehet. A kompakt Mercedest ezzel az autval helyettesti a stuttgarti mrka.
|
Nem gyrtjk tovbb a klasszikus G Mercedest 2005-tl, a hossztott M-osztly viszi tovbb a nevet | Mivel mszakilag az A-osztly az alap, a B Class is egyszer elskerk-hajtst kap. Motorjainak teljestmnye 90 lertl 170-ig tart. Az sszkerk-hajts kizrt, s a nagyobb utastr ellenre is csak t szemlynek szabnak elegend lst.
Ellenben az R-osztlyban mr hatan is elfrnek, mghozz 2+2+2 felllsban. Ez az aut egy igazi szvrjrm, kiss megemelt hasmagassggal, nmi terepjr-kpessggel. Igazi divat csemegnek sznja a Mercedes, s nem titok, hogy nagy remnyeket fznek hozz. Ez az aut is elssorban az amerikai gyfelek kedvence lehet.
Korbban az R-osztly Vision GST fednv alatt volt lthat a 2004-es Detroiti Autszalonon, dzel-elektromos hibridhajtssal szerelve. Ez a vltozat ngykerk-hajtsval 6,6 msodperces 100-ra gyorsulsra s 250 km/rs vgsebessgre kpes. A szriavltozatoknl azonban kezdetben csak a szokvnyos benzin vagy dzel vltozatok jhetnek szba, de a teljestmny itt is legalbb 150 lertl indul.
|
2005-ben kap utdot a S-osztly, mely ugyanakkora helyen nagyobb utasteret ad | Ahogy azt korbban mr megrtuk, a G-osztly megsznik klasszikus terepjrnak lenni. A neve ugyan fennmarad, de 2005-tl a hossztott M Mercedes viseli majd a tradicionlis nevet. Szemlyi forgalomban eztn mr nem lehet eredeti G-osztlyt jonnan venni, de valsznleg egyb clokra mg gyrtsban marad az elpusztthatatlansgrl ismert terepjr.
A jelenlegi modellhez hasonlan 2005-tl az j M-osztly is Amerikban kszl, a hosszabb G-vel egytt. A kt nv kt eltr stlust takar, de ennek ellenre mindkt autra jellemz lesz a knyelmes, szemlyauts vezethetsg s a j rugzsi knyelem.
2005-ben a legfontosabb modellvltsnak az S-osztly cserje grkezik. Alapveten j lesz a legnagyobb Mercedes, melyre az Audi A8 s a BMW 7-es megjelensvel mr rfrt a frissts. Mivel a kettvel ezeltti blna W140-est sokat kritizltk tlzott mretei miatt, az j S-osztly nem lesz nagyobb a mostaninl. Arnyai viszony megvltoznak: nagyobb lesz a tengelytv, az els s hts tlnyls pedig cskken.
A Maybachban felfedezhet stluselemek s a technikai jtsok zne rkezik meg az S-osztlyba.
|