STREETRACING
STREETRACING
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
TIME
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
LINKEK
 
SZÁMLÁLÓ
Indulás: 2004-07-22
 
HÍREK
HÍREK : Itthon is bemutatták a Nissan 350Z-t

Itthon is bemutatták a Nissan 350Z-t

  2004.07.26. 17:38

Hazánkban is bemutatkozott a Nissan sportautója, a 350Z. A 280 lóerős kupéval mindössze egy körre volt lehetőségünk a Hungaroringen, ami csak arra volt elég, hogy felcsigázza a kedélyeket.

Három korábbi Z-generáció tulajdonságait örökölve a 350Z jellegzetes formai elemek egész sorát vonultatja fel, amelyek az elődök előtti tisztelgés kifejezője. Formavilága és menetdinamikai tulajdonságai azonban egyértelműen a 21. századot idézik. A legjobb értékesítési mutatókkal rendelkező sportautóként Észak-Amerikában és Japánban a 350Z a Z-modellek immár ötödik generációja, amelyet azért enyhén átterveztek, hogy megfeleljen Európa nagyobb átlagsebességekkel jellemzett és magasabb igényeket támasztó úthálózata számára.

Erőteljes, első-középső elrendezésű 3,5 literes, V6-os erőforrás hajtja a hátsó kerekeket egy rövid kapcsolási utakkal rendelkező, hatfokozatú sebességváltón keresztül, amely sűrű osztású fokozatokkal rendelkezik. A Nissan versenytapasztalatai eredményeképp könnyű, egyrészes, szénszálas kardántengelyt alkalmaztak. Mély benyomást keltő 280 lóerős teljesítménye mellett a V6-os masszív, 363 newtonméteres legnagyobb forgatónyomatékkal rendelkezik, a motor alacsony fordulatszám-tartományaiban is magas forgatónyomatékot biztosítva. A legnagyobb sebesség eléri a 250 kilométer/órát, míg a 0-ról 100 kilométer/órás sebességre gyorsítás csupán 5,9 másodpercet igényel.

A motornak az első tengelytől hátrafelé, a lehető legtávolabbi elhelyezésével a 350Z alacsony tömegközépponttal és optimálishoz közeli, 53:47 arányú tömegeloszlással rendelkezik az első és a hátsó tengelyek között. Az első kerekekre nehezedő többlettömeg kedvezőbb tapadási tulajdonságokat biztosít az éles fordulókban. Amikor azután a vezető kigyorsít a kanyarívből, a tömeg a hátsó tengely felé terhelődik át, épp akkor alakítva ki az ideális 50:50 arányt, amikor az a leginkább szükséges.

A széles nyomtávú futómű mind a négy keréken multi-link rendszerű, könnyű, kovácsolt alumínium elemekből álló, független felfüggesztéseket tartalmaz. Az első és a hátsó felfüggesztések egy versenyautóra jellemző módon, egyaránt segédvázhoz csatlakoznak. A széles kerékjáratok alatt 18 colos könnyűfém keréktárcsákra szerelt, eltérő méretű Bridgestone Potenza RE040 abroncsok rejtőznek: elöl 225/45 R 18, hátul 245/45 R 18 méretben. A fogasléces kormányberendezés szervorásegítését szándékosan olyan diszkrét mértékűnek tartották meg, amennyire csak lehetett, miközben a Brembót az autó képességeihez illeszkedő fékrendszer megalkotásával bízták meg: ezt az együttműködést az olasz cég nevének felirata jelzi a féknyergeken, amelyek a stílusos hatküllős kerekeken át kívülről is jól láthatóak.

A 350Z irányíthatóság tekintetében tanúsított vitézségének kulcseleme a torziós merevség. Hátul a komplex segédvázat egy masszív merevítő torony erősíti tovább, amely végigfut a csomagtér teljes szélességében és a hátsó ajtón keresztül látható. A fekete és ezüstszínű rúd – stilizált Z-emblémával kiegészítve – nem csupán a szerkezet merevségét növeli, hanem a csomagtartó poggyászrögzítő hálójának rögzítésére is szolgál.

A 350Z vezetésekor érzett ösztönös belső izgalom máltó párja a design kihangsúlyozott stílusa. A hosszú motorháztető és tengelytáv, illetve a kétüléses utastér egy eredeti sportautó génjeit biztosítják a 350Z számára. Ez az érzelmi telítettségű tervezés, valamint a rövid első és hátsó túlnyúlások egy kevés múltat egy jó adag jövővel egyesítenek.

A belső térben folytatódik a kompromisszumot nem ismerő sportos téma. A háromtagú műszeregységet a középre, közvetlenül a vezető elé helyezett fordulatszámmérő uralja. A tökéletes vezetési pozíció érdekében a műszerek konzolja nem a műszerfalra rögzítve kapott helyet, hanem magára a kormányoszlopra építették, így azzal együtt mozog, ha a kormányt magasságában vagy tengelyirányban állítjuk.

A műszerfal közepén egy másik motívum idézi a 350Z örökségét: három kisméretű, egyéni stílusban kialakított konzolban elhelyezett, és hangsúlyosan a vezető felé fordított műszer formájában. A töltőfeszültség és az olajnyomás műszerét, valamint a fedélzeti számítógép kijelzőjét rejtve, ezek a 240Z modellben hasonló módon kialakított három műszer stílusát és elhelyezésének módját idézik.

Az ülések is e kompromisszumot nem ismerő stílus jegyében és a valódi használhatóságot szem előtt tartva születtek. A vezetőülés mélyen formázott, így minden körülmények között stabilan a helyén tartja a sofőrt, miközben az utasülés szélesebb kialakítású, inkább az utazási kényelem érzetét közvetítve.

A tervezők számos módosítást hajtottak végre annak érdekében, hogy a 350Z modellt az Európában szokásos magasabb átlagsebességekhez és hosszabb távú utazásokhoz igazítsák, különös figyelemmel a zajszintre és a káros rezgésekre. Ezek között megtaláljuk a nagyobb hűtőt, a kiegészítő hűtőbordákat a differenciálművön, illetve a kifinomultabb felfüggesztést, amelyeket a 2004-es modellév az Egyesült Államok és Japán piacára szánt modelljein is alkalmaznak.

A légellenállási értéket 0,29-re csökkentő, első és hátsó légterelőket, valamint és a felhajtóerőket nagy sebességnél is kiküszöbölő padló alatti aerodinamikai elemeket magában foglaló aero-csomag ugyancsak az alapfelszereltséghez tartozik. Az európai modellek elektronikus stabilitás-ellenőrző rendszerrel (ESP) is rendelkeznek.

Az alapkivitelben az automatikus légkondicionáló berendezést, a Xenon-fényszórókat és a fűthető külső tükröket egyaránt felfedezhetjük.

A 350Z csúcsmodell Pack változata sebességtartó automatikával és fűthető, elektromos állítású, bőrrel kárpitozott ülésekkel egészíti ki mindezt. A 240 wattos felsőkategóriás Bose hatlemezes audio-rendszer egy 25 centiméteres mélynyomóval a vezetőülés mögött és az AutoPilot hangerő-szabályzással ugyancsak a felszereltségéhez tartozik. Az extrafelszerelések választékában az egyéni Alezan Orange bőrkárpitozás és a RAYS által készített, különösen könnyű, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák is megtalálhatók, amelyek egyenként négy kilogrammot faragnak le az autó rugózatlan tömegéből.

 
NFS UNDERGROUND
 
GTA SAN ANDREAS
 
GTA LINKEK
 
GTA SA KÉPEK!
 
NFS U KÉPEK!
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?