HÍREK : 530 lovas 7-es BMW a G-Powertől |
530 lovas 7-es BMW a G-Powertől
2004.07.26. 17:31
A recept egyszerű: vedd a legnagyobb BMW-t, fúrd fel a motort, cseréld le a kipufogót, alakítsd át az optikát és a belsőt, és máris van egy olyan luxusautód, ami akár 315-tel is száguldhat. A G-Power 7-ese így született.
A G-Power a BMW 760i 5.9 literes motorját egészen 7.1 literesre fúrta föl, s ennek, valamint az új kipufogórendszernek köszönhetően jöhetett létre a plusz 85 lóerő, azaz összegégében a 530 LE-s csúcsteljesítmény. A forgatónyomaték 140 Nm-rel emelkedett, így már eléri a 740-es értéket. Mindezek eredménye képpen a hatalmas autó öt másodperc alatt gyorsul föl 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig eléri a 315 km/órát.
A motortérben történő változtatások mellett a 7-es BMW aerodinamikai elemekkel is kiegészült, többek között a lökhárítók, az oldalküszöb és a hűtőrács módosult. Hasonlóképpen csinosabbá tették az autót a bámulatos, 22 collos alufelnik, melyekre előre 265/30-as, hátra pedig 295/25-ös abroncsok kerültek. A roppant nagy teljesítményhez a fékrendszert is át kellett dolgozni, melynek részeként előre és hátulra 385 mm átmérőjű féktárcsákat szereltek, s ezeket hat dugattyú harapja össze. A futómű sem maradt érintetlen: a rövidebb sportrugók miatt 20-25 mm-rel ült le az autó. A G-Power féle 7-es BMW utasterében is következtek be változások, melyek a teljes bőrkárpitozást, az alumínium pedálokat és a szénszálas műszereket érintették.
Mindezeknek a módosításoknak persze az árát is elkérik: a motortuning például 35 ezer-, az utastér átvarázsolása pedig 14.600 euróba kerül. Ha mindent összeadunk, az autó végösszege a 214 ezer eurót is elérheti.
|