HÍREK : Itt az új Audi A6 |
Itt az új Audi A6
2004.07.26. 17:28
Talán jobb ötletem is lett volna arra, hogy az Audi 9. generációs ESP-jét teszteljük annál, mint amit a német vezetéstechnikai guruk nekünk megmutattak. Persze nekik biztos egy kedd délutáni laza sétakocsikázással ér fel az, amikor egy kikerülő manőver közben elengedik a kormányt, hiszen az autó magától korrigál.
Végre hazánkban is elért az új Audi A6-os, amelyet stílszerűen az Audi győri gyárában mutattak be. A gyárlátogatás nem is maradhatott el, hiszen a motorgyárban készül az A6-tal bemutatkozó új gyöngyszem, a 3.0 TDI, amely már nem adagolófúvókás, hanem második generációs közös nyomócsöves. Ezen kívül az Audi Driving Experience pilótái is tartottak számunkra egy kis bemutatót, ahol a 9. generációs ESP működését szemlélhettük meg élőben. A hatás nem maradt el, hiszen egy kolléga sem tudta nyugodtan elviselni, hogy a tesztpilóta egy kikerülési manőver közben, az éppen kitörő autónál elengedte a kormányt, hiszen az ESP magától megfogja. Megfogta, de nem szaladjunk ennyire előre.
Az új A6 egy teljesen új konstrukció, amely az Audi új stílusjegyeit is magán tudja. A leglényegesebb ismertetőjele a függőlegesen egybenyitott, hatalmas krómozott hűtőrács, amely egyszerre vad és elegáns, nemhiába kicsit Bugatti utánérzésű. A markáns orrészt a motorháztető V-alakú törése teszi teljessé, míg oldalt az ívelt övvonal a kupészerű tetővonallal teljesen sportos benyomást kelt. A kocsi szinte minden méretében nagyobb lett, 12 centiméterrel hosszabb (4916mm), a tengelytávja 9 cm-t nyúlt (2843mm). Az A6 tehát sokkal közelebb áll az A8-hoz, mint korábban, az a külső hasonlóságok miatt, és a belső helykínálata és igényessége miatt is elmondható. A kocsi fara rengeteg javult, a dinamikusabb lámpák mellé minden típusnál 2 kipufogóvég párosul, így az A6 nagyvérű autó benyomását kelti. Nemhiába, hiszen a leggyengébb 2.4-es változat is 177 LE-s, míg a legerősebb V8-as 335 LE-t tud. A modell érdekessége mégsem ez, hanem az új 3.2-es FSI motor, amelyre "a világ első közvetlen befecskendezéses V6-osa" címet aggatták, ami kicsit sántít, hiszen a Mitsubishi már 97'-ben forgalmazta a 3.5-ös GDI motorját. Na sebaj, az új erőforrásra így is büszkék lehetnek, de a fő attrakció az előbb már emlegetett 3.0-s TDI.
Érdekes módon az Audi ismét a közös nyomócsöves technológiához nyúlt, a második generációs rendszer, ha kell két elő- és két utó befecskendezés közzé sűríti a fő befecskendezést. A motor papíron 225 LE-snek van írva, de mint megtudtuk csak a belga változat tud ennyit, a valóságban 232 LE-ről beszélhetünk. A forgatónyomaték is "csak" azért 450Nm és nem 500, mert jelenleg szerelt váltók az 500-at már nem bírnák. A motor hengerszöge maradt 90 fok, azonban a hengerek közötti távolság 88mm-ről 90-re nőtt, ezáltal hosszabb lenne a motor. Ez a valóságban mégsem igaz (sőt 4 cm-rel rövidebb), ugyanis a vezérlés szíjhajtását láncra cserélték, amely így keskenyebb. A lánc örök élettartamú (éppen ezért nem cserélhető), amihez az kellett, hogy a motor hátsó részére tegyék azt, hiszen itt kisebb a főtengely lengése. Az új motor tehát mindenképpen forradalmi, a kiváló teljesítményének hála még ezt a nehéz kasznit is 7,3 s (kézi váltó) alatt repíti százra, a végsebessége pedig 243km/h. Emellé még 8,3 literes vegyes átlag párosul a quattro hajtással együtt, vagyis még takarékos is.
A modellhez jelenleg négy motor kapható (2.4 277LE; 3.2FSI 255LE; 4.2 335LE; 3.1 TDI 225LE), amihez nemsokára csatlakozik a 2.0-s TDI a maga 140 lovával. A kisebb erőforrások elsőkerekesek, a 3.2-eshez rendelhető a quattro hajtás, míg a 3.0 TDI és a 4.2 csak ezzel kapható. A motorokhoz háromfajta sebességváltót lehet választani, a kézi 6 sebességest, az automata, de szekvenciálisan is kapcsolható 6 fokozatút, valamint a fokozatmentes Multitroniccal, amelyben már 7 előre programozott fokozat van. Az A6-nál négy lengőkaros első futóművet alkalmaztak, míg a hátsó trapéz lengőkaros felfüggesztés az A8-as hasonló egységének az átirata. Később rendelhető lesz a légrugózás, de a servotronic kormány, az elektromechanikus kézifék és az MMI multimédiás rendszer már most minden autóban benne van. Az adaptive light kanyarkövető fényszóró, a keréknyomás-ellenőrző rendszer, a kulcs nélküli indítás és a 2005-től rendelhető távolságtartó tempomat feláras extra.
Az A6 a hagyományaihoz híven a biztonság terén kiemelkedőt nyújt, minden ma létező aktív és passzív biztonsági eszköz benne van az autóban, így valószínűleg ötcsillagos minősítést kap majd, az Euro NCAP tesztjén. A 9. generációs ESP tökéletességét a Rábaringen prezentálták is, és félelmetes volt, hogy a rendszer a kikerülő manőver közben a kocsit elengedett kormánnyal is egyenesbe hoztam, szinte mindent levesz a vezető válláról.
Az új A6-os legolcsóbb 2.4-es változata 10.560.000 forintért vihető el, míg a csúcs 4.2-es quattro 19.567.000 Ft. A már most legnagyobb slágernek látszó 3.0 TDI ára 13.377.000 Ft, amihez az azért hozzátartozik, hogy ebben már benne van a quattro hajtás és a hatsebességes Triptronic automata is.
|