Itt az j Audi A6
2004.07.26. 17:28
Taln jobb tletem is lett volna arra, hogy az Audi 9. genercis ESP-jt teszteljk annl, mint amit a nmet vezetstechnikai guruk neknk megmutattak. Persze nekik biztos egy kedd dlutni laza stakocsikzssal r fel az, amikor egy kikerl manver kzben elengedik a kormnyt, hiszen az aut magtl korrigl.
Vgre haznkban is elrt az j Audi A6-os, amelyet stlszeren az Audi gyri gyrban mutattak be. A gyrltogats nem is maradhatott el, hiszen a motorgyrban kszl az A6-tal bemutatkoz j gyngyszem, a 3.0 TDI, amely mr nem adagolfvks, hanem msodik genercis kzs nyomcsves. Ezen kvl az Audi Driving Experience pilti is tartottak szmunkra egy kis bemutatt, ahol a 9. genercis ESP mkdst szemllhettk meg lben. A hats nem maradt el, hiszen egy kollga sem tudta nyugodtan elviselni, hogy a tesztpilta egy kikerlsi manver kzben, az ppen kitr autnl elengedte a kormnyt, hiszen az ESP magtl megfogja. Megfogta, de nem szaladjunk ennyire elre.
Az j A6 egy teljesen j konstrukci, amely az Audi j stlusjegyeit is magn tudja. A leglnyegesebb ismertetjele a fgglegesen egybenyitott, hatalmas krmozott htrcs, amely egyszerre vad s elegns, nemhiba kicsit Bugatti utnrzs. A markns orrszt a motorhztet V-alak trse teszi teljess, mg oldalt az velt vvonal a kupszer tetvonallal teljesen sportos benyomst kelt. A kocsi szinte minden mretben nagyobb lett, 12 centimterrel hosszabb (4916mm), a tengelytvja 9 cm-t nylt (2843mm). Az A6 teht sokkal kzelebb ll az A8-hoz, mint korbban, az a kls hasonlsgok miatt, s a bels helyknlata s ignyessge miatt is elmondhat. A kocsi fara rengeteg javult, a dinamikusabb lmpk mell minden tpusnl 2 kipufogvg prosul, gy az A6 nagyvr aut benyomst kelti. Nemhiba, hiszen a leggyengbb 2.4-es vltozat is 177 LE-s, mg a legersebb V8-as 335 LE-t tud. A modell rdekessge mgsem ez, hanem az j 3.2-es FSI motor, amelyre "a vilg els kzvetlen befecskendezses V6-osa" cmet aggattk, ami kicsit sntt, hiszen a Mitsubishi mr 97'-ben forgalmazta a 3.5-s GDI motorjt. Na sebaj, az j erforrsra gy is bszkk lehetnek, de a f attrakci az elbb mr emlegetett 3.0-s TDI.
rdekes mdon az Audi ismt a kzs nyomcsves technolgihoz nylt, a msodik genercis rendszer, ha kell kt el- s kt ut befecskendezs kzz srti a f befecskendezst. A motor papron 225 LE-snek van rva, de mint megtudtuk csak a belga vltozat tud ennyit, a valsgban 232 LE-rl beszlhetnk. A forgatnyomatk is "csak" azrt 450Nm s nem 500, mert jelenleg szerelt vltk az 500-at mr nem brnk. A motor hengerszge maradt 90 fok, azonban a hengerek kztti tvolsg 88mm-rl 90-re ntt, ezltal hosszabb lenne a motor. Ez a valsgban mgsem igaz (st 4 cm-rel rvidebb), ugyanis a vezrls szjhajtst lncra cserltk, amely gy keskenyebb. A lnc rk lettartam (ppen ezrt nem cserlhet), amihez az kellett, hogy a motor hts rszre tegyk azt, hiszen itt kisebb a ftengely lengse. Az j motor teht mindenkppen forradalmi, a kivl teljestmnynek hla mg ezt a nehz kasznit is 7,3 s (kzi vlt) alatt repti szzra, a vgsebessge pedig 243km/h. Emell mg 8,3 literes vegyes tlag prosul a quattro hajtssal egytt, vagyis mg takarkos is.
A modellhez jelenleg ngy motor kaphat (2.4 277LE; 3.2FSI 255LE; 4.2 335LE; 3.1 TDI 225LE), amihez nemsokra csatlakozik a 2.0-s TDI a maga 140 lovval. A kisebb erforrsok elskerekesek, a 3.2-eshez rendelhet a quattro hajts, mg a 3.0 TDI s a 4.2 csak ezzel kaphat. A motorokhoz hromfajta sebessgvltt lehet vlasztani, a kzi 6 sebessgest, az automata, de szekvencilisan is kapcsolhat 6 fokozatt, valamint a fokozatmentes Multitroniccal, amelyben mr 7 elre programozott fokozat van. Az A6-nl ngy lengkaros els futmvet alkalmaztak, mg a hts trapz lengkaros felfggeszts az A8-as hasonl egysgnek az tirata. Ksbb rendelhet lesz a lgrugzs, de a servotronic kormny, az elektromechanikus kzifk s az MMI multimdis rendszer mr most minden autban benne van. Az adaptive light kanyarkvet fnyszr, a kerknyoms-ellenrz rendszer, a kulcs nlkli indts s a 2005-tl rendelhet tvolsgtart tempomat felras extra.
Az A6 a hagyomnyaihoz hven a biztonsg tern kiemelkedt nyjt, minden ma ltez aktv s passzv biztonsgi eszkz benne van az autban, gy valsznleg tcsillagos minstst kap majd, az Euro NCAP tesztjn. A 9. genercis ESP tkletessgt a Rbaringen prezentltk is, s flelmetes volt, hogy a rendszer a kikerl manver kzben a kocsit elengedett kormnnyal is egyenesbe hoztam, szinte mindent levesz a vezet vllrl.
Az j A6-os legolcsbb 2.4-es vltozata 10.560.000 forintrt vihet el, mg a cscs 4.2-es quattro 19.567.000 Ft. A mr most legnagyobb slgernek ltsz 3.0 TDI ra 13.377.000 Ft, amihez az azrt hozztartozik, hogy ebben mr benne van a quattro hajts s a hatsebessges Triptronic automata is.
|