A Mercedes-Benz és az AMG időről-időre ledöbbenti a rajongókat, hiszen a márka sporthagyományaira hivatkozva olyan agyament autókkal rukkol elő, mint az SLR, az A Merci 354 lovas változata, vagy a most bemutatott CLK DTM AMG. Ez utóbbi azonban egy kicsit fura lépés a németektől, ugyanis a 2004-es szezontól már nem lehet a CLK-t indítani a DTM-ben, mivel az idei szabályok szerint csak négyajtós limuzinokra épülő versenyautók indulhatnak a bajnokságban. Éppen ezért a CLK-t kénytelenek voltak lecserélni, vagyis csupán a tavaly még oly sikeres versenyautó utcára szánt változatát dobták piacra. Persze ezt úgy is fel lehet fogni, hogy a kedves pénzeszsák vásárlók utólag belecsöppenhetnek a tavalyi autó világába, amihez tényleg minden alapot megadtak.
Továbbfejlesztett 5.5-es kompresszoros V8-as
A fejlesztőgárda semmit sem bízott a véletlenre, az autó teljesítménye már jócskán átugorja a józanész határát. A CLK DTM-be a már jól bevált 5.5 literes kompresszoros AMG erőforrás került, amely ebben az autóban 582 LE-t ad le 6100-as fordulatszámon. Erre már mindenki felkapja a fejét, de ha még azt is hozzáteszzük, hogy mindehhez 3500-as fordulaton már ébredő 800 Nm-es forgatónyomaték párosul, akkor lassan mindenki dob egy hátast. Ezek után már kérdéses, hogy hogyan lehet ezt a brutális nyomatékot átvinni a kerekekre. Erre a tervezők egy a kormánykerékről is kapcsolható 5 fokozatú automataváltót alkalmaztak, amely kapcsán sokan felhördülhetnek, hogy miért csak öt. Nos, ekkora nyomatéknál már tök fölösleges több fokozat, az autó így is szinte mindenhonnan lórúgásszerűen húz.
Elektronikusan lehatárolt 320!
Az adatok elég biztatóak, ugyanis az 1748 kg-os CLK DTM AMG 3,9 másodperc alatt eszi meg a százat, és elektronikusan lehatárolt 320 km/h a végsebessége. Azért jelzésértékűen egy 360-ig kalibrált számlap figyel a műszerfalon, de a kedves vevőket nem engedik eddig elgarázdálkodni. A hátsókerekes jelleg miatt egyébként menetstabilizáló elektronikát is beépítettek a kocsiba, de brutálisabb felhasználók ezt kikapcsolhatják. A sebesség azonban nem minden, egy ilyen autóval elsősorban a kanyarsebességek és a féktávok a brutálisak, éppen ezért mindent megmozgattak a fejlesztők. A brutál verzió fejlsztésében és tesztelésében éppen ezért besegített a Merci sportpartnere a HWA, valamint a legendás DTM bajnok Klaus Ludwig is, aki rengeteget ment az új "autóval".
Szélcsatornában tesztelt aerodinamika
Visszatérve a tapadás javítására, a legfontosabb kérdés az új versenyfutómű utcára való optimalizálása volt, valamint a kocsira megfelelő gumiabroncsok felhelyezése. Előre 225/35 R 19-es, míg hátulra 285/30 R 20-as abroncsok lettek kiválasztva, amelyek inkább sportcélokra alkalmasak, nem nevezhetőek utcainak. Éppen ezért a tapadásuk jóval meghaladja az átlagost, viszont az élettartamuk töredéke a megszokottnak. Mondjuk aki ilyen autóval jár, annak valószínűleg az előbbi a fontos, vagyis mindenhol elkanyarodni, és minél hamarabb megállni. A kanyarodáshoz sokat segíthet a hátsó lamellás Sperr-difi, amely a kanyarkimeneti sebességet jelentősen emeli. A másik hatásos javítás a leszorítóerő növelése, amelyhez szélcsatornában tesztelt aerodinamikai kiegészítők is kellenek, éppen ezért a CLK DTM hatalmas orrspoilerrel és hátsó szárnnyal van felszerelve. Ezek mellé jött még a kocsi alatt a diffúzor is, így a kocsi minden lehető eszközzel az úthoz van szorítva. A fékek is a versenysportból ismerősek, többek között az elől-hátul hűtött tárcsák méretének köszönhetően kellett előre 19, hátulra 20 collos felnit felrakni.
Természetesen a feeling érdekében is mindent megtesznek, így a belső tér is teljesen átalakult. A műszerfal még részben hasonlít az eredetire, de az új műszerek, a rengeteg kevlár és alumínium teljesen megváltoztatta a hangulatát. A váltókar egy egyszerű síkban húzható csak, a fokozatok, úgyis az ovális sportkormányról válthatók. Az autó kétüléses lett, mögöttük keresztmerevítő fut végig, vagyis a kasztni merevségével is javították a kanyartulajdonságokat és a biztonságot. Az ülések is megérnek egy misét, bár nem klasszikus fejprotektoros DTM ülések, de a négypontos övekkel megfelelő tartást biztosítanak.
A CLK DTM AMG tehát igazi nehézbombázó lett, amelynek a vezetése félelmetes érzés lehet. A fogyasztására egy 13,7 literes adatot adtak meg, de aki tényleg ennyit hoz ki belőle, az nyugodtan vissza is adhatja, hiszen akkor távolból se láthatta az autó képességeit. A gyakorlatban sokkal valószínű egy 30-40 liter közti adat, de erről majd csak a teszt után.:)
Végezetül annyit, hogy aki a rengeteg riasztó adat ellenére hozzám hasonlóan még mindig vágyik egy ilyen autóra, annak sietnie kell, ugyanis az ősztől 236.060 eurós áron (kb. 60 millió Ft) kapható autóból mindössze 100 darab fog készülni.
|