A Mercedes-Benz s az AMG idrl-idre ledbbenti a rajongkat, hiszen a mrka sporthagyomnyaira hivatkozva olyan agyament autkkal rukkol el, mint az SLR, az A Merci 354 lovas vltozata, vagy a most bemutatott CLK DTM AMG. Ez utbbi azonban egy kicsit fura lps a nmetektl, ugyanis a 2004-es szezontl mr nem lehet a CLK-t indtani a DTM-ben, mivel az idei szablyok szerint csak ngyajts limuzinokra pl versenyautk indulhatnak a bajnoksgban. ppen ezrt a CLK-t knytelenek voltak lecserlni, vagyis csupn a tavaly mg oly sikeres versenyaut utcra sznt vltozatt dobtk piacra. Persze ezt gy is fel lehet fogni, hogy a kedves pnzeszsk vsrlk utlag belecsppenhetnek a tavalyi aut vilgba, amihez tnyleg minden alapot megadtak.
Tovbbfejlesztett 5.5-es kompresszoros V8-as
A fejlesztgrda semmit sem bzott a vletlenre, az aut teljestmnye mr jcskn tugorja a jzansz hatrt. A CLK DTM-be a mr jl bevlt 5.5 literes kompresszoros AMG erforrs kerlt, amely ebben az autban 582 LE-t ad le 6100-as fordulatszmon. Erre mr mindenki felkapja a fejt, de ha mg azt is hozzteszzk, hogy mindehhez 3500-as fordulaton mr bred 800 Nm-es forgatnyomatk prosul, akkor lassan mindenki dob egy htast. Ezek utn mr krdses, hogy hogyan lehet ezt a brutlis nyomatkot tvinni a kerekekre. Erre a tervezk egy a kormnykerkrl is kapcsolhat 5 fokozat automatavltt alkalmaztak, amely kapcsn sokan felhrdlhetnek, hogy mirt csak t. Nos, ekkora nyomatknl mr tk flsleges tbb fokozat, az aut gy is szinte mindenhonnan lrgsszeren hz.
Elektronikusan lehatrolt 320!
Az adatok elg biztatak, ugyanis az 1748 kg-os CLK DTM AMG 3,9 msodperc alatt eszi meg a szzat, s elektronikusan lehatrolt 320 km/h a vgsebessge. Azrt jelzsrtken egy 360-ig kalibrlt szmlap figyel a mszerfalon, de a kedves vevket nem engedik eddig elgarzdlkodni. A htskerekes jelleg miatt egybknt menetstabilizl elektronikt is beptettek a kocsiba, de brutlisabb felhasznlk ezt kikapcsolhatjk. A sebessg azonban nem minden, egy ilyen autval elssorban a kanyarsebessgek s a fktvok a brutlisak, ppen ezrt mindent megmozgattak a fejlesztk. A brutl verzi fejlsztsben s tesztelsben ppen ezrt besegtett a Merci sportpartnere a HWA, valamint a legends DTM bajnok Klaus Ludwig is, aki rengeteget ment az j "autval".
Szlcsatornban tesztelt aerodinamika
Visszatrve a tapads javtsra, a legfontosabb krds az j versenyfutm utcra val optimalizlsa volt, valamint a kocsira megfelel gumiabroncsok felhelyezse. Elre 225/35 R 19-es, mg htulra 285/30 R 20-as abroncsok lettek kivlasztva, amelyek inkbb sportclokra alkalmasak, nem nevezhetek utcainak. ppen ezrt a tapadsuk jval meghaladja az tlagost, viszont az lettartamuk tredke a megszokottnak. Mondjuk aki ilyen autval jr, annak valsznleg az elbbi a fontos, vagyis mindenhol elkanyarodni, s minl hamarabb megllni. A kanyarodshoz sokat segthet a hts lamells Sperr-difi, amely a kanyarkimeneti sebessget jelentsen emeli. A msik hatsos javts a leszorter nvelse, amelyhez szlcsatornban tesztelt aerodinamikai kiegsztk is kellenek, ppen ezrt a CLK DTM hatalmas orrspoilerrel s hts szrnnyal van felszerelve. Ezek mell jtt mg a kocsi alatt a diffzor is, gy a kocsi minden lehet eszkzzel az thoz van szortva. A fkek is a versenysportbl ismersek, tbbek kztt az ell-htul httt trcsk mretnek ksznheten kellett elre 19, htulra 20 collos felnit felrakni.
Termszetesen a feeling rdekben is mindent megtesznek, gy a bels tr is teljesen talakult. A mszerfal mg rszben hasonlt az eredetire, de az j mszerek, a rengeteg kevlr s alumnium teljesen megvltoztatta a hangulatt. A vltkar egy egyszer skban hzhat csak, a fokozatok, gyis az ovlis sportkormnyrl vlthatk. Az aut ktlses lett, mgttk keresztmerevt fut vgig, vagyis a kasztni merevsgvel is javtottk a kanyartulajdonsgokat s a biztonsgot. Az lsek is megrnek egy mist, br nem klasszikus fejprotektoros DTM lsek, de a ngypontos vekkel megfelel tartst biztostanak.
A CLK DTM AMG teht igazi nehzbombz lett, amelynek a vezetse flelmetes rzs lehet. A fogyasztsra egy 13,7 literes adatot adtak meg, de aki tnyleg ennyit hoz ki belle, a z nyugodtan vissza is adhatja, hiszen akkor tvolbl se lthatta az aut kpessgeit. A gyakorlatban sokkal valszn egy 30-40 liter kzti adat, de errl majd csak a teszt utn.:)
Vgezetl annyit, hogy aki a rengeteg riaszt adat ellenre hozzm hasonlan mg mindig vgyik egy ilyen autra, annak sietnie kell, ugyanis az sztl 236.060 eurs ron (kb. 60 milli Ft) kaphat autbl mindssze 100 darab fog kszlni.
  
|